INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM W FORMULE 2023
Absolwent obowiązkowo przystępuje do:
Wymagania egzaminacyjne
Informatory maturalne
Arkusze pokazowe i inne materiały dodatkowe
HARMONOGRAMY, KOMUNIKATY I INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM
DEKLARACJE MATURALNE
Instrukcja składania e-deklaracji maturalnej: prezentacja ⇒ pobierz film ⇒ link
UCZNIOWIE KLAS MATURALNYCH
Każdy uczeń klasy maturalnej, który zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego w 2024 r. zobowiązany jest do złożenia deklaracji w postaci elektronicznej (e-deklaracji) w terminie do 2 października 2023 r.
Są to tzw. deklaracje wstępne, w których będzie można później wprowadzić zmiany.
Zmiany w deklaracjach (deklaracje ostateczne) należy złożyć do 19 stycznia 2024 (termin ostateczny: 7 lutego 2024). W razie braku złożenia deklaracji ostatecznej, deklaracja wstępna staje się deklaracją ostateczną. Deklarację w postaci elektronicznej (edeklarację) zdający może wypełnić i złożyć w Zintegrowanym Interfejsie Użytkownika (ZIU) na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl
Logowanie do ZIU jest możliwe przy użyciu loginu i hasła otrzymanego od wychowawcy klasy (system pozwala też zalogować się przez profil zaufany, e-dowód lub bank elektroniczny).
Jeżeli wraz z edeklaracją zdający składa inne dokumenty, np. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zaświadczenie lekarskie, opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej itd. wówczas zobowiązany jest przedstawić te dokumenty u pedagoga szkolnego, przygotować wyraźny skan każdego dokumentu i przesłać te pliki (skany) jako załączniki do edeklaracji. W przypadku składania więcej niż jednego dokumentu należy je spakować w formacie zip.
Po złożeniu e-deklaracji zdający zobowiązany jest wydrukować potwierdzenie, podpisać i przekazać do wychowawcy klasy.
Na wydruku na pierwszej stronie wydruku obok imienia i nazwiska należy dopisać kod ucznia => symbol klasy i dwucyfrowy nr w dzienniku (np. A01, B15).
ABSOLWENCI Z LAT UBIEGŁYCH
Absolwenci z lat ubiegłych mogą złożyć deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego w postaci elektronicznej lub papierowej. Zdający składa deklarację tylko w jednej z tych postaci.
W przypadku złożenia deklaracji w obu postaciach za wiążącą będzie uznawana deklaracja złożona jako pierwsza.
Terminy:
Deklaracja wstępna: do 2 października 2023 (nieobowiązkowo)
Deklaracja ostateczna: do 7 lutego 2024
Absolwent szkoły (sprzed 2024 r.), który zamierza złożyć edeklarację może użyć dotychczasowego loginu i hasła lub wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o nadanie loginu i hasła do ZIU (Załącznik 5a):
Dyrektor szkoły przekazuje login i hasło w terminie 7 dni roboczych od otrzymania wniosku od absolwenta na adres korespondencyjny lub adres e-mail wskazany przez zdającego we wniosku.
Deklarację w postaci elektronicznej (edeklarację) zdający może wypełnić i złożyć w Zintegrowanym Interfejsie Użytkownika (ZIU) na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl
Na naszej stronie internetowej w zakładce WYNIKI MATUR. znajdują się osiągnięcia uczniów II LO z poprzednich lat.